Το,μπλε,φως,και,οι,συνέπειες,του,στα,μάτια,και,την,ζωή,μας

Το μπλέ φώς και οι συνέπειες του στα μάτια και την ζωή μας

Κάθε μέρα επιβεβαιώνουμε ότι οι άνθρωποι πλέον είναι τόσο εξαρτημένοι από τα smartphones, τα tablets και την οθόνη που αυτό αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο κάποιας βλάβης στα μάτια. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η υπερβολική χρήση των κινητών τηλεφώνων αλλά και άλλων συσκευών, όπως υπολογιστές, tablets, και τηλεοράσεις μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια βλάβη. Μια έρευνα σε 2000 άτομα κάτω των 25 ετών, έδειξε ότι έλεγχαν τα τηλέφωνά τους 32 φορές την ημέρα. Μακροπρόθεσμα λοιπόν αυτή η κατάχρηση μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στα μάτια.

Σίγουρα το μπλε φως είναι απαραίτητο? Είναι γιατί βοηθάει στην ρύθμιση του βιολογικού μας ρολογιού, αλλά μπορεί παράλληλα να διαταράξει τον ύπνο μας και να επηρεάσει την διάθεση μας.

Το μπλε φως είναι μέρος του ορατού φάσματος. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε ούτος ή άλλως εκτεθειμένοι κάθε μέρα σε αυτό, από τον ήλιο.

Οι διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές μας εκπέμπουν μπλε φως, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν με το φώς της ημέρας.

Τα τελευταία όμως χρόνια έχουμε αρχίσει να έχουμε στενή και συνεχόμενη έκθεση στο μπλε φως και κατά την διάρκεια της νύχτας. Αυτό δημιουργεί μια νέα κατάσταση τις συνέπειες της οποίας ήδη διαπιστώνουμε.

 

Το Μπλέ Φώς την νύχτα

Συνέπειες:

  • Η ζημιά που κάνει αυτή η συνήθεια στα μάτια μας είναι πολύ σοβαρή. Η άμεση έκθεση στο μπλε φως μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον αμφιβληστροειδή χιτώνα. Η έκθεση του αμφιβληστροειδούς στο μπλε φως μπορεί να οδηγήσει σε εκφύλιση της ώχρας κηλίδας. Αυτό θα εχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της όρασης μας. Θα πρέπει να σημειωθεί ωστόσο, ότι οι περισσότερες μελέτες που δείχνουν αυτό το αποτέλεσμα, αφορούν μπλε φως το οποίο εκπέμπεται πολύ κοντά στον αμφιβληστροειδή. Αυτό δυσκολεύει την ακρίβεια των παρατηρήσεων μας για τις βλάβες που προκαλεί το μπλε φως κατά την χρήση του κινητού τηλεφώνου.
  • Μπορεί να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του καταρράκτη και του μπλε φωτός, αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα.
  • Η έκθεση στο μπλε φως τη νύχτα μπορεί να καταστρέψει τον ύπνο μας.

Το έντονο μπλε φως διαταράσσει την παραγωγή της μελατονίνης από τον εγκέφαλο, μιας ορμόνης που βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου. Αυτό δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα το πρωί. Οταν  όμως θέλουμε να κοιμηθούμε το μυαλό μας πρέπει να ξεκινήσει την παραγωγή μελατονίνης. Εκεί το μπλε φως παρεμβαίνει σε αυτή την διαδικασία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα smartphones καταστρέφουν τον ύπνο. Η διαταραχή του ύπνου έχει μια μακριά λίστα από συνέπειες για την υγεία, από την παχυσαρκία την γενετική διαταραχή μέχρι προβλήματα μνήμης.

  • Διαταραχές ύπνου και “φως τη νύχτα” έχουν συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για δημιουργία καρκίνου, ιδίως για καρκίνους του μαστού και του προστάτη. Η μελατονίνη εκτός του ότι μας βοηθά να κοιμηθούμε, λειτουργεί και ως αντιοξειδωτικό. Οι άνθρωποι στους οποίους η φυσική παραγωγή μελατονίνης καταστέλλεται βρίσκονται σε υψηλότερο κίνδυνο για μια ποικιλία καρκίνων, αν και η αιτιώδης σχέση δεν έχει βρεθεί.
  • Το μπλε φως παίζει ρόλο στην ψυχική υγεία. Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι των οποίων τα επίπεδα της μελατονίνης καταστέλλονται είναι πιο επιρρεπείς στην κατάθλιψη.

Η ιδιαίτερη σχέση μας με το μπλέ φώς.

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το μπλε φως δεν είναι πάντα κακό. Μερικές φορές είναι πραγματικά ευεργετικό για την υγεία μας.

Το φως μας λέει πότε να ξυπνήσουμε και πότε να κοιμηθούμε. Όταν το έντονο μπλε φως στέλνει ένα σήμα στον εγκέφαλο μας να σταματήσει να παράγει μελατονίνη, παράλληλα ενεργοποιεί τον εγκέφαλο να αρχίσει την παραγωγή της ορμόνης ξανά αργότερα, όταν ετοιμάζεστε για ύπνο.

Οι ειδικοί λένε ότι η έκθεση στον ήλιο για μια ώρα το πρωί βοηθά τους ανθρώπους να ρυθμίσουν την παραγωγή μελατονίνης και τον κύκλο του ύπνου. Αυτό είναι καλό τις πρωινές ώρες, αλλά τις νυχτερινές ώρες όταν γίνεται χρήση του κινητού, η οθόνη ξεγελά το μυαλό μας. Ετσι νομίζοντας ότι είναι πρωί δεν  παράγει μελατονίνη,αρχίζοντας να προκαλεί προβλήματα στο σώμα μας.

Δεν μπορούμε να αποφεύγουμε την χρήση κινητών, υπολογιστών και tablets όλη την ώρα. Αλλά θα μπορούσαμε να περιορίσουμε την χρήση αυτών κατά τις νυχτερινές ώρες. Μερικοί τρόποι είναι φορώντας ειδικά γυαλιά (blue block),που μπλοκάρουν μέρος του μπλε φωτός ή τη χρήση εφαρμογών που περιορίζουν την ποσότητα του μπλε φωτός που προέρχεται από τις οθόνες μας .

Το να κάνουμε μικρά διαλειμματα είναι μια πολύ καλή ιδέα, ειδικά λίγο πριν ξαπλώσουμε στο κρεβάτι καθώς επίσης το να ελέγχουμε τα μάτια μας τακτικά.

Προστασία με την χρήση ειδικών απορροφητικών στην μπλε ακτινοβολία γυαλιών

Τα τελευταία χρόνια διατίθενται στην αγορά ειδικοί απορροφητικοί φακοί που μας προστατεύουν από την μπλε ακτινοβολία. Μια συζήτηση με τους ειδικούς Οπτικούς-Οπτομέτρες των καταστημάτων Οπτικών ΜΥΛΟΒΑ θα σας βοηθήσει να επιλέξετε τους σωστούς φακούς για τα γυαλιά σας. Το κόστος δεν είναι πλέον απαγορευτικό ενώ η τοποθέτηση τους μπορεί να γίνει σε οποιονδήποτε σκελετό επιλέξετε.

Κλείστε σήμερα ένα ραντεβού για τον έλεγχο της οπτικής σας οξύτητας και συζητείστε με τους ειδικούς μας, οποιοδήποτε πρόβλημα της όρασης σας.

 

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.
CommentLuv badge